Rolstoelroute Park Oudegein West

0,9 km of 1,5 km of 2,0 km

Aanbieder van de route: Onbeperkt op Pad

Aanrijroute vanaf de sneltramhalte: rol over het perron tot vlak voor de doorgaande weg en sla , AALSCHOLVER. Ga op de kruising, ALBATROS. Koers bij huisnr. 2 met een zigzagje over het tegelpad. Kruis ALBATROS en het rode fietspad en ga opnieuw met een zigzagje over het tegelpad langs de bushalte. Rij steeds en over de brug tot aan Jack's Grillhouse en de parkeerplaats bij het TOP. Keer straks langs dezelfde weg terug.

Aanrijroute vanaf de bushalte komend vanuit Nieuwegein: u gaat in de rijrichting van de bus steeds en over de brug tot aan Jack's Grillhouse en de parkeerplaats bij het TOP. Terugweg: steek bij het TOP de weg over en stuur over de brug en naar de bushalte.

Aanrijroute vanaf de bushalte komend vanuit Vianen: u koerst tegen de rijrichting van de bus in terug over de brug. Ga bij de fietsoversteekplaats de weg over naar Jack's Grillhouse en de parkeerplaats bij het TOP. Terugweg: vanaf het TOP en Jack's Grillhouse rijdt u zonder over te steken over de brug en naar de bushalte.

1 U kiest rechtsachter op de parkeerplaats het wandelpad naar de T-splitsing.

• Ga en neem de eerste afslag naar de driesprong bij het bruggetje.
  • Volg het pad over drie bruggetjes tot de kruising.
  • U rijdt en komt bij de afslag scherp rechts.

Links ziet u een bankje, het enige op de twee ingekorte routes.

• Kies de afslag scherp ; u bereikt de kruising met een fietspad.

Het Stadspark Oudegein is aangelegd in 1977. De sporen van de oorspronkelijke Oude Geinsche Polder zijn nog goed te herleiden. Er zijn in dit deel van het park enkele kleinere waterpartijen en ligweides aangelegd in de Engelse landschapsstijl. Ook zijn er een outdoor fitness parcours, een natuurijsbaan en een coopertestbaan te vinden.

Let op: inkorters voor 0,9km gaan . Rol op de kruising midden op het grasveld en neem daarna de eerste afslag . Volg dit pad steeds . Aan het einde van de flauwe bocht naar rechts ziet u uw eindbestemming liggen; neem de afslag  en ga meteen naar de parkeerplaats, einde van deze route van Onbeperkt op Pad.

• Rij , het fietspad overstekend, naar de driesprong en houd aan.

Links van u is de strook tussen het pad en de weg een hondenlosloopgebied.

• Negeer de eerste afslag naar rechts en rol door tot de volgende afslag rechts.

Let op: inkorters voor de 1,5km gaan . Stuur meteen weer naar de zeer schuine T-splitsing en kies nogmaals . Volg dit pad steeds , een fietspad kruisend. Aan het einde van de flauwe bocht naar rechts ziet u uw eindbestemming liggen; neem de afslag  en ga meteen naar de parkeerplaats, einde van deze route van Onbeperkt op Pad.

• U vervolgt uw weg en u komt bij een bankje met uitzicht op de vijver.

Vanaf hier mag uw hond ook langs de vijver los rennen en zelfs erin springen.

• Rol het pad uit.

2 U slaat op het - ook door auto's bereden - asfaltweggetje (GEINOORD).

Van deze weg mag uw hond nog in de vijver zwemmen.

• Stuur op de kruising met het fietspad .

Hier eindigt het hondenlosloopgebied.

• Rij meteen - vóór het bruggetje - over het fietspad.
  • Rol steeds tot aan de kruising bij de fitnessapparaten.
  • Vervolg uw weg .
  • Aan het einde van de flauwe bocht naar rechts ziet u uw eindbestemming liggen; neem de afslag  en ga meteen naar de parkeerplaats, einde van deze route van Onbeperkt op Pad.
Met dank aan de aanbieder Onbeperkt op Pad en de routemaker(s) Foeke Jan Reitsma en aan de controleur(s) Joris Verbiest.

1 reactie

25 september 2023

Reactie
Leuke (korte) route die door het (groene) hart gaat van Park Oudegein. Goed bereikbaar met openbaar/eigen vervoer.
Door Joris Verbiest

Door gebruik te maken van deze website stemt u in met het gebruik van cookies. Deze cookies worden niet gebruikt om persoonlijke informatie op te slaan of om informatie door te sturen naar derden. Alle cookies, met uitsluiting van het tonen van deze melding, worden niet permanent opgeslagen maar direct verwijderd na het sluiten van de browsersessie. Deze website werkt het beste met Safari, Chrome, Firefox, Internet Explorer 9.0 en hoger. Gebruik van andere browsers of oudere versies die geen Html5 ondersteunen en/of Javascript kan leiden tot incorrect functioneren van onderdelen.
X

een moment geduld...

je bent niet ingelogd

Om de aanvullende informatie voor routes te kunnen bekijken, moet je eerst ingelogd zijn, of een geldig abonnement hebben voor toegang tot deze route.

Wil je abonnee worden? Klik dan op "meer informatie"