Bandenpomp aanwezig | ja |
Acculader aanwezig | ja |
Verhuur (off road) rolstoel | ja |
Meerdaagse route | nee |
Markering | ja |
Fietsknooppunten en speciale knooppuntborden voor traject waar van de reguliere knoopunten is afgeweken | |
Gidslijn | nee |
Gidslijn vanaf station/halte | nee |
Begeleider gewenst | nee |
Losloopgebied | nee |
Bandenpomp onderweg | nee |
Acculader onderweg | nee |
Bankjes onderweg | ja |
Enkele picknickbanken en eenvoudige bankjes | |
Helling | < 2,5% (licht hellend) |
Normale, geringe hoogteverschillen in het landschap | |
Dwarshelling | Geen |
Obstakels | Egaal |
Minimale doorgang | |
Ondergrond |
Verhard wegdek
|
Brede betonplaten |
Komt u met het OV? Ga dan richting de ANWB-wegwijzer. U slaat richting Veenpark. Na ruim een kilometer komt u bij de zijweg gaat u
naar KP 71. Lees verder bij het tweede bolletje: 'U volgt
'.
1 U rijdt vanaf de ingang van Veenpark naar de weg.
* Links van u ligt de Koppelsluis. De sluis, de naam zegt het al, is een koppeling van twee sluizen die een hoogteverschil van vijf meter overbruggen. Dit om het hoger gelegen Koning Willem-Alexanderkanaal aan te sluiten op het Scholtenskanaal. Het Koning Willem-Alexanderkanaal is pas in 2013 in gebruik gesteld en moet het watertoerisme in deze streek bevorderen.
Let op: u komt hierna op een pad dat 150cm breed is. Voor bredere fietsen, zoals een duofiets, kan passeren hier lastig zijn. U stuurt als alternatief . Op de kruising rolt u
, SCHOLTENSKANAAL OZ. Rij door tot KP 70.
* De naamgever van de route Oostersebos heet eigenlijk Oosterbos. Het is in de jaren 1970 aangelegd in het kader van de herinrichting van de Veenkoloniën. Oorspronkelijk was het een, inmiddels afgegraven, hoogveengebied. Door het verhogen van het grondwaterpeil wordt getracht de aangroei van hoogveen te stimuleren.